onsdag 22 juni 2016

Varmt och bra!

Värmen har verkligen kommit nu och har mellan 35 och 40 grader varje dag. En dag var det 42 grader och vi gjorde en poolround där jag fick vara Nemo. Då var det otroligt hett att vara inne i kostymen när det var så varmt och gassande sol. Samma dag fick jag också dansa två minidiscolåtar som Nemo och jag tror jag har aldrig svettats så mycket i mitt liv. Men det är fortfarande så roligt, så man tänker egentligen inte så mycket på hur varmt det är. Har haft det ganska lugnt den senaste tiden eftersom jag har varit tvungen att ha paus från minidscot ganska länge nu för att vila mitt knä. Problemen med vaderna har jag sluppit men har istället fått en inflammation i knät. Men var på ett besök till doktorn så nu har jag fått medicin så nu ska det väl reda upp sig snart.
Annars då. Det märks att vi har börjat få lite mer gäster eftersom vi har barn i alla klubbar nu. Har fått ha simskola denna vecka och det var riktigt roligt. Dock gillar jag mer att ha dansskolan än simskolan men det är fint med variation. Det är underbart att jobba för Nazar när man har en sån otrolig variation i sina arbetsuppgifter, för då blir man inte nånsin trött på något. Vår familyday har också kommit igång nu, där får hela familjen komma en eftermiddag och så har vi aktivitetsguider gjort olika stationer runtom på hotellet med olika uppgifter där dom samlar poäng och så tävlar familjerna mot varann.
 Idag har det varit en sån dag då man ständigt tänker ”tänk att jag får betalt för det här”. Utifrån kan det verka som att vi har världens lättaste arbete och ibland känns det så. Men även om vårt jobb går ut på att leka har vi också ett enormt ansvar och det är ibland också ett mycket påfrestande jobb. Men idag har det verkligen inte varit påfrestande. Jag har haft chillout club hela dan och på morgonen spelade vi mest kort, på eftermiddagen var vi i Aquaparken där vi spelade vattenvolleyboll och åkte rutschkanor och på kvällen åt vi middag och sen gick vi och bowla. Imorgon är jag ledig och jag har absolut inga planer, får se imorgon vad jag hittar på.

Igår fick jag chansen att testa på vår familycruise. Det är en båtutflykt för hela familjen med olika pirataktiviteter för barnen. Denna är det guiderna som har hand om, men vi aktivitetsguider får möjligheten att åka med en gång för att studera den så vi ska ha lättare att berätta om den och sälja den till våra gäster. Den här utflykten var verkligen underbar! Man åker med båten genom ett naturreservat och det är så vackert. Kusadasi ligger riktigt nära Grekland så när man åker på denna utflykt påminner naturen mer om den grekiska än den turkiska. Båten stannar på olika ställen så man får hoppa i vattnet från båten och simma och vid ett tillfälle ordnas också skattjakt för barnen på stranden. Det var soligt och varmt och vattnet ar glasklart så man såg ända ner till bottnen. Skulle lätt kunna åka flera gånger på denna.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar