lördag 4 juni 2016

Sommaren är påväg♡

När vi först kom till kusadasi var vädret mycket varierande och det kom regnskurar ganska ofta och det var kallt på kvällarna. Nu har det verkligen ändrat och vi har haft runt 30 grader i flera dagar och vi njuter till max!
I torsdags var vi ju lediga och vi spenderade hela dagen i Aquaparken. Vi hade med oss spelkort så vi spelade, lyssnade på musik och simmade. Det bästa med lediga dagar är att få vakna och göra sig i ordning i lugn och ro och sen äta frukost läänge. Att få äta hotellfrukost varje dag är oerhört lyx, men dom dagar man ska jobba hinner man inte sitta och njuta så mycket så då är det skönt att göra det när man är ledig. Igår hade vi en lugn dag, eftersom fredag är gästernas första dag och då är nästan allihopa i vattenparken. På eftermiddagen hade vi bara ett barn och det var den norska tjejen. Hon åkte hem idag så vi var tvungna att säga hejdå igår efter minidiscot. Det var inte alls roligt att säga hejdå för vi har haft så roligt tillsammans, och jag tyckte så mycket om henne. Skulle jag få välja skulle hon få vara med mig här hela säsongen. Att bara ha ett barn i klubben är både lätt och svårt. Det är lätt för det är inte så mycket att hålla koll på och man kan göra i princip vad man vill, men svårt för att man inte kan hålla sig till den planering man redan har gjort. Men vi ritade och pysslade och sen gick vi till stranden där dom hade skumparty, det var såå roligt och jag längtar redan tills nästa gång. Efteråt byggde vi sandslott och lekte ett par lekar.
Idag har jag varit ledig igen (känns som att jag är ledig hela tiden även om det bara är 1-2 dagar i veckan) och har haft en riktigt bra dag. Jag sov läänge, gick upp till hotellet och åt lunch med kollegorna och sen låg jag bara vid poolen. Hade planerat att åka in till stan på dagen, men sparade det till kvällen så Jessika också kunde komma med eftersom hon hade kvällen ledig. Vi var tvungna att gå och fixa min jobbtelefon som har slutat fungera och sen gick vi till Starbucks och köpte varsin smoothie och satte oss på en bänk vid havet och satt där och pratade och njöt. Även om man inte har något ärende in till stan är det ändå så skönt att åka bort från hotellområdet när du har lediga kvällar.
Det har också varit bra för mig att vara ledig så jag har fått vila mina ben lite, eftersom jag har fått början på benhinneinflammation. Har även där hemma kämpat med detta men det har varit bra en lång tid nu. Men nu när jag har dansat så mycket minidisco är det påväg tillbaka. Våra danser innehåller mycket hoppande så det är ju självklart påfrestande för vaderna. Men har haft lång paus från dansandet och har stretchat mycket så nu tror jag det är på bättringsvägen.
Skumpartyt i full gång




Här spenderades lediga dagen



Så fint att sitta på kanten längsmed havet


Jessika♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar