fredag 8 juli 2016

Finbesök

Det har varit tyst på bloggen länge nu, och det är mest pågrund av att mina systrar har varit här en vecka och hälsat på! Efter så lång tid ifrån varann var det underbart att träffas och när dom klev ur bussen var det omöjligt att hålla tårarna tillbaka. Vi har haft en fin vecka och det har varit så roligt att ha någon hemifrån här så jag har fått visa vad jag egentligen sysslar med. En av dagarna dom var här åkte vi över till Samos. Det är enkelt att ta sig med båt från kusadasi till Samos, det känns ganska häftigt att det bara tar en timme att åka till Grekland. Det var jätte fint på Samos och vi hade en väldigt bra dag där. Jag har ju fortfarande jobbat fast dom har varit här så ibland har det varit lite stressigt med att hinna jobba och umgås med dem.  Men det var sjukt roligt att ha dom här och jag är tacksam över att dom kom.

Annars löper jobbet på som vanligt, känns som att tiden bara rinner iväg och snart har halva tiden gått. Vi bar också märkbart mera gäster och vi har börjat få massor med norska barn i våra klubbar. Jag gillar att ha norska barn för det är ganska lätt att lära sig och också lätt att förstå, så det känns som att jag gör mera framsteg med norskan än med danskan.
Mina knän blev också bra efter besöket till doktorn så nu kan jag dansa för fullt igen. Förra veckan hade jag en oerhört duktig grupp i dansskolan och jag var så stolt när jag såg dem uppträda. Även om vi bara tränar en timme i tre dagar utvecklas dom så mycket och det är så roligt att se. När man  har barn man verkligen tycker om så känns en vecka alltför kort.

Jag var ledig de flesta av kvällarna mina systrar var här så ikväll är det äntligen dags för minidisco och jag är så taggad att gå upp på scenen igen!










1 kommentar:

  1. Fick du en picko i baken? ;) Men rolit ti koma å tack fö at du vila ha oss! Syns snart! 😘

    SvaraRadera